Användarvillkor

1. Gemensamt

Ägare till nätbutikerna www.smoothbev.se och (nedan kallat Webbutik) är Tentex OÜ, registreringsnummer: 12611950, hemvist Estland, Tõrvandi, Ringtee 3, 61715. Du får hjälp med att lägga en beställning från vår kundtjänst.

Företaget säljer produkter till myndiga kunder och personer. Dessa leveransvillkor gäller för beställningar i vår webbutik och beställningar som görs på begäran med hjälp av ett formulär på vår webbplats, via e-post eller per telefon.

Leveransvillkoren gäller från och med den 15 augusti 2024. Vi har rätt att uppdatera och ändra villkoren, så kunden måste alltid läsa dem innan han eller hon beställer från vår webbutik.

Avtalet träder i kraft när kunden gör en beställning och godkänner villkoren.

2. Skydd av personlig integritet

Information om hur företaget behandlar dina personuppgifter finns i sekretessförklaringen. All information på webbplatsen, inklusive men inte begränsat till varumärken, logotyper, texter, grafik, bilder, videor, samlingar och deras utseende, tillhör företaget eller dess partners och skyddas av lagar och förordningar i Republiken Estland.

Det är förbjudet att använda innehållet på ett sätt som kan kränka företagets eller dess partners immateriella rättigheter. Återanvändning eller återpublicering av webbplatsens innehåll är förbjudet.

3. Produkter och priser

Egenskaperna och priserna på onlinebutikens produkter presenteras i samband med produktpresentationen av varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så kontrollera priserna från kundvagnen innan du accepterar beställningen. Priserna på produkterna inkluderar skatter, som anges i kundvagnen och i orderbekräftelsen.

4. Leveranskostnader

De fraktkostnader som företaget debiterar beror på den enskilda beställningen (t.ex. vikt, förpackning) och det valda leveranssättet, och de läggs automatiskt till beställningens totalbelopp. Om beställningen inte har gjorts i webbutiken skickas priserna till kunden via e-post. Du kan se de fraktkostnader som debiteras för din beställning (om fraktkostnader debiteras) i din kundvagn innan du accepterar beställningen och i orderbekräftelsen.

5. Beställning och avtal

Du kan beställa produkter på hemsidan för vår webbutik genom att lägga till dem i kundvagnen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik är du skyldig att bekanta dig med och godkänna våra leveransvillkor som gäller vid varje given tidpunkt.

Du förstår att din beställning, som accepterats och bekräftats av oss, är, med undantag för vad som senare nämns om ångerrätten, bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.

6. Betalning

Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbutiken och väljs i kundvagnen.

7. Order- och betalningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning skickas en orderbekräftelse till din e-post, så att du anger din korrekta e-postadress när du gör beställningen. I orderbekräftelsen bekräftas också vilken betalningsmetod som används.

Om vi av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning meddelar vi dig detta via e-post så snart som möjligt.

8. Leveransmetod

Vi levererar din beställning med hjälp av en av de tillgängliga leveransmetoder som nämns på vår webbplats och som du väljer när du gör din beställning.

9. Leveranstid

Leveranstiden anges på betalningssidan för den valda leveransmetoden och beror på beställningen. Leveranstiden beror på leveransland och anges i kundvagnen före betalning. Företaget ansvarar inte för försening av beställningen om beställningen överlämnas till transportföretaget i tid och leveransen försenas på grund av transportföretaget eller annan force majeure.

Förseningar kan bero på helgdagar eller andra helgdagar i leverantörens hemland.

10. Ångerrätt och returvillkor

Om du är konsument har du enligt konsumentskyddslagen rätt att annullera beställningen genom att meddela oss detta senast inom 14 dagar från det att du mottagit varan eller det sista varupartiet eller, om det är fråga om en regelbunden leverans av varor, från det att du mottagit det första varupartiet.

Avbeställningsmeddelande måste göras tydligt genom att kontakta oss via e-post info@smoothbev.com eller genom att kontakta oss från butiken.

Det är kundens ansvar att ta hand om produktens skick och de tillbehör som levereras med den tills du har bestämt dig för att behålla produkten. Produkter måste vara i sin originalförpackning, oanvända och väl förpackade för returfrakt. Eventuellt slitage, skadad förpackning eller avsaknad av sådan kan leda till en värdeminskning och därför kan returen helt eller delvis avvisas.

Om transaktionen annulleras måste varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter annulleringsmeddelandet till vår returadress som nämns nedan. Vid behov måste den som returnerar bevisa att varan har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkvitto. Returavgiften är densamma som leveransavgiften. Returavgiften dras automatiskt av från priset före returen. Leveransavgiften återbetalas inte om produkten är i gott skick vid leveranstillfället och inte omfattas av garantin.

Följaktligen återbetalar vi pengarna du betalat för beställningen utan dröjsmål inom 14 arbetsdagar, när vi får tillbaka produkterna i lager.

11. Ej uthämtade beställningar

Om beställningen inte hämtas ut och skickas tillbaka till oss av leveransföretaget, drar vi av ett belopp motsvarande dubbla fraktkostnaden före återbetalning. Anledningen till att införa en sådan regel är att undvika missbruk av butiken.

12. Kontroll av försändelse och problemsituationer

Kontrollera leveransen så snart du har mottagit den. Om paketet eller produkten är skadad måste vi meddelas inom 5 dagar efter leverans, annars kommer vi inte att kunna lämna in ersättningsanspråk till transportföretaget eller kompensera kunden.

Om produkten har kommit bort under transporten eller på annat sätt inte motsvarar din beställning eller är felaktig, vänligen informera vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 arbetsdagar, så kommer vi överens om hur felet ska rättas till. I konsumentbutiken följer vi de tvingande bestämmelserna om felansvar i konsumentskyddslagen avseende fel.

13. Begränsning av ansvar

Bolaget ansvarar inte för indirekt eller direkt skada eller annan skada som hänför sig till beställningen, leveransen eller produkten eller som orsakats av något av de ovan nämnda, om inte annat följer av tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag med avseende på skadan i fråga.

14. Tvister

Vi försöker lösa eventuella meningsskiljaktigheter gällande din beställning i första hand genom avtal, så kontakta oss i första hand till vår kundtjänst för att lösa frågan.

Om kunden och företaget inte kan lösa tvisten i godo kan köparen vända sig till Konsumentverket. Du kan bekanta dig med de processuella villkoren och lämna in en ansökan här. Konsumenttvistnämndens behörighet omfattar att lösa tvister som uppstår till följd av avtalet mellan köparen och företaget. Granskningen av köparens klagomål av styrelsen är gratis.

Vid behov kan kunden också vända sig till Europeiska unionens forum för lösning av konsumenttvister halv.

What are you looking for?